jojoos.reismee.nl

Officiele toezegging

Eindelijk was het zover en mocht ik afgelopen maandag 12 december op gesprek komen in Heerde. Het gesprek was zeer open en gezellig. De vragen van de aanmeldingsformulieren werden besproken. Zo ging het over de gemeente, bijbelstudie, familie en hoe je in het geloofleven staat en je dagelijkse levens bezigheden. Zo hebben we een 1,5uur met elkaar gesproken. Hierna gave ze gewoonlijk een rondleiding, maar omdat ikmet de DZC daar al geweest was, was dit niet meer nodig. Na het gesprek zijn Marcel (heeft tijdens het gesprek heerlijk in de bossen van Heerde gewandeld)en ik naar Epe gereden en hebben daar in een eetcafe wat genuttigd om zo de files terug te ontwijken en ook even langs 'licht in Duuster te rijden(verblijf plaats tijdens de eerste 3mnd).

Hierna was het wachten op het definitieve besluit. Dit besluit kwam tot stand doordat de staf afzonderlijk van elkaar voor mijn deelname gingen bidden. Aan het einde van de week zou ik definitief horen of ik welkom ben.

Zaterdag aan het einde van de middag nog even snel me mail checken en ja hoor !er was een mailtje van uit Heerde.

Een warme groet uit Heerde, we zijn erg blij dat we je mogen welkom heten bij de Mercy & Justice DTS januari 2012.

Jippie eindelijk een officiele uitnodiging. Voor me gevoel klopte het al en mensen om me heen bevestigde dit ook met regelmaat. Maar toch wil je het officieel nog horen.

In de brief stonden ook de teksten die de bidders door kregen en een beeld.

Beeld: We zagen je met een spa graven in de grond opzoek naar een schat.

Je wilt meer weten over God en bent gretig naar Hem op zoek. Hij is daarvan op de hoogte en Hij zal zichzelf op een dieper manier aan je openbaren. Je zal veel schatten in Hem vinden.

Kolossenze 2: 2-3 ... opdat ze tot de volle rijkdom van allesomvattend inzicht komen, tot de kennis van Gods mysterie; Christus in wie alle schatten van wijsheid en kennis verborgen liggen.

Mattheus 6:33 ... Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al de andere dingen je erbij gegeven worden.

Romeinen 12: 2b... Maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen, om zo te ontdekken wat God van u wil en wat goed, volmaakt en Hem welgevallen is.

Deze tijd van DTS zal een tijd van vernieuwing zijn een tijd waar je meer van God mag gaan ontdekken.

Laat de woorden een bemoeding zijn, om God ook te zoeken in de dingen waar je nu druk mee bezigbent. Mag God je zegenen in de komen tijd van voorbereidingen voor het nieuwe jaar en tijd.

Blijf dicht bij God en vraag Hem om je hart voor te bereiden op de dingen die Hij in je wil doen en door je wil doen tijdens Mercy & Justice DTS

Ik vind het erg bijzonder dat er op deze manier door gebed en beelden besloten wordt of het je tijd is om deel te nemen aan DTS.

Zeker ook erg mooi.

Waarom niet God erbij te betrekken als je juist Hem beter wil leren kennen!

Mijn dank is groot

Reacties

Reacties

Nettie Jongejan

Jolanda bedankt voor de site en ik ga je zeker volgen tot 1 januari!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!