jojoos.reismee.nl

De eerste week Mercy & Justice Discipelschap Trainings School

Vrijdag kwamen we een voor een aan in Licht in Duster (lid) aan de duistereweg 1 in Epe ons verblijf voor de komende 12 weken. Ieder erg voorzichtig en met afvragende blikken waar zijn we en wat gaat er allemaal gebeuren.

Om 17.00 is het begonnen, WELKOM iedereen op LID bij Mercy & Justice DTS. Natuurlijk kwam daar het gebruikelijke voorstel ronden en begonnen de staf met uitleggen van regeltjes en van wat ons allemaal te wachten staat de komende 12 weken.

Dit ging heel het weekend door, alleen niet op het moment van eten en slapen. Het was dus een erg intensief weekend.

Mijn eerste reactie was Help gaat dit me wel lukken???? Na alle informatie en wat we moeten gaan doen.

Ik schrok me lam toen we uitleg kregen over 3 boeken lezen en elke maand 1 af met daarbij een verslag standaard, creatieve manier en 3D. Elk boek op een andere manier. HELP gewoonlijk als ik een boek lees dan lees ik er 1 per jaar en maak ik er geen verslag van.

Toen werd het volgende uit gelegd Chapel Talks (spreekbeurt). Oke hier ben ik al iets beter in dan brugjaar politie toen ik onderuit ging gedurende de spreekbeurt. Maar ik sta er nog steeds niet om te springen. En dan komt er nog bij dat het een onderwerp uit de bijbel is dat je graag wil delen b.v geloof, Heilige Geest of vergeving. HELP

Op naar de volgende uitleg, Persoonlijk Journaal.

Omdat we hier zoveel informatie krijgen rondom het geloof en dit ook heelveel met ons als persoon gaat doen. We een druk programma hebben. Willen (moeten) ze graag dat we een journaal bij houden. Waarin je verschillende onderwerpen per week bijhoud/bespreekt zoals 1. Lesweek: wie heeft er gesproken, onderwerp, wat sprong er voor mij uit, hoe zou je het kunnen gebruiken in het dagelijks leven.

2. bijbeltekst: welk sprak jouw het meest aan, wat heb je deze week geleerd van Gods karakter en zending, bestudeer elke week een bijbeltekst en kijk wat hier over Mercy & Justice staat geschreven, wat is jouw interpretatie van deze tekst.

3. persoonlijke reactie op: spreker, relaties studenten/staf enz, doelen en hiermee mogen weer op een creatieve manier mee aan de slag. HELP

WAAR BEN IK AAN BEGONNEN(angst/falen, door mijn gedachten)

Oke pak je rust JO, waarom wil je nu DTS doen? Ik wil God beter leren kennen en daarvoor wil ik wat doen.

Gebracht: God heeft mij hier naar toe gebracht en als Hij zou denken dat het mij niet zou lukken dan had Hij me nu nog niet hierheen hebben geleid.

Ik ben niet alleen en ik hoef het ook niet alleen te doen. Ik mag God om hulp vragen, de mede studenten en de staf.

Ik ben hier om te groeien en dat zal met vallen en opstaan gaan gebeuren.

De Heer is met mij, Hij heeft mensen om me heen gegeven jong en ouder om mij te helpen op de weg die voor me ligt.

Reacties

Reacties

ingrid

Hey lieve Jolanda!
hahaha! er is veel op je afgekomen zie ik al, zo ff in korte tijd.. Snap dat het afschrikt, maar onthoud: Hij die je geroepen heeft zal het ook doen! Happy he! Jij doet gewoon je best, Hij de rest..
geef jezelf tijd om te wennen, en ontspan en geniet..haha, ben benieuwd hoe ik zal reageren..dan mag jij me bemoedigen goed?
Jolan, je bent een stoere vrouw, en je hebt een prachtige stap gezet..ik ben heel benieuwd naar je schrijf stukjes.. toi toi toi! love you!!

nettie jongejan

Hoi Jolanda, snap je reactie helemaal, maar je zal vast niet als enige zo reageren. Neem aan dat je de tijd en rust zult krijgen om dit allemaal te gaan doen.
Het zal zeker met vallen en op staan gebeuren.
En inderdaad vraag om hulp.
Veel sterkte erbij, groetjes Nettie

Marcel

Kanjer!

Jolanda Maayen

Hé Jolanda,

Goed om te horen dat je nu écht bent gearriveerd.
Het klinkt al een hele berg. Neem gewoon in de weekenden de tijd om lekker te lezen. Kies LEUKE boeken uit en je gaat er vooral van genieten!
Als het verslag hier en daar wat minder volledig is... JAMMER! Het hoeft geen 10 te zijn. & Je hebt altijd je aantekeningen nog :P ;)

Het komt goed. Je bent niet alleen!

Liefs, Jolanda

Dieuwke

Hoi Jo!
Klinkt spannend, intensief, mooi!
Het klinkt heftig en inspannend, maar ik hoop dat je je doel bereikt. Dichter bij God komen.. Hem beter leren kennen!

Zet em op! Je kunt het!
God's zegen toegewenst!
Groetjes, Daan en Dieuwke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!