jojoos.reismee.nl

Letland

In het weekend van 25/26 februari reizen we met de gehele Mercy & Justice DTS groep naar Letland.

Daar komen we nog eens samen met andere jongeren uit wereld +/- 300. Waar we als een eenheid (door Geloof in God de Vader, Christus de Zoon en de Heilige Geest) voedselpakketten en kleding mogen uitdelen aan de armen mensen daar.

We gaan naar de stad Jekabpils een stad met 26.000 inwoners en liggend in het voormalig Sovjet-staat. Daar zullen we langs 1400 huishoudens gaan om de pakketen uit te delen. Dit zijn er twee keer zoveel als vorig jaar. Naast deze praktische hulp is er ook mogelijkheid om activiteiten te doen met kinderen met een geestelijke beperking, langs gevangenissen te gaan en bejaarden te bezoeken. Er zullen ook speciale concerten voor jongeren plaats vinden.

Tijdens de reis zullen we ongetwijfeld sneeuw tegenkomen en winterse kou (buiten) ervaren. Voor de Letten is het elke winter weer een gevecht tegen de kou.

Het zal een hele happening zijn wat de stad daar nog nooit eerder heeft gezien. Het zal een hele mooie tijd worden en kunnen zo ook weer nieuwe mensen ontmoeten. Allemaal met een doel, je naasten helpen en de liefde van de Heer te laten zien en zelf ook te zien hoe God werkt en hoe hij ons daarvoor gebruikt om dit alles te laten gebeuren.

Helaas heeft de basis Jeugd met een Opdracht ons wat laat ingelicht over benodigdheden die met een vrachtwagen naar Letland worden vervoer (zoals kleding, toiletartikelen, kussens, matrassen, sokken badslippers, herenkleding enz) In de gevangenissen hebben de gedetineerden helemaal niets, niet eens matras om op te slapen. Ik vind dit erg jammer want er is geen tijd meer om rond te gaan of jullie nog iets hebben om weg te geven. Als jullie toch nog iets willen geven aan deze mensen in Letland dan is een gift ook van harte welkom.

Jullie kunnen je gift overmaken op het rekeningnummer van Jeugd met een Opdracht, Heerde

45.92.09.965 ovv gift Jolanda Jongejan Letland.

Alvast bedankt.

Na Letland zal er een verslag verschijnen op het blog.

Groetjes Jo

nettie jongejan

heb geld overgemaakt beetje laat anders voor een volgende missie

nettie jongejan

Heb contact gehad met Heerde wordt dus voor je volgende project gereserveerd.