jojoos.reismee.nl

Outreach

Ja ja... het is bekend gemaakt waar de outreach naar toe zal gaan.

Het eerste land wat werd genoemd was:

Israël een land met verschillende bevolkingsgroepen zoals Joden, Moslims, Arabische christenen, Pelgrims en Israëliërs.

Het tweede land was Thailand (hoofd focus) mogelijk samen met Indonesië, een land met veel ongerechtigheid, armoede en seksindustrie.

Beide landen had ik niet in mijn hoofd zitten om eventueel naar toe te gaan. Dus stond ik voor beide landen helemaal open. We hadden dit op een vrijdag gehoord en mochten er het weekend voor gaan bidden, waar wil God mij gebruiken? We mochten een week lang er niet met elkaar over hebben. Om zo elkaar niet te gaan beïnvloeden ook de staf mocht niet aangeven welke outreach zij zouden leiden.

Op de weg terug van Heidenbeek (school) naar LID (verblijf) had ik al een kort gebedje gedaan. De zaterdag was ik er echt voor gaan zitten. Zo ging het weekend voorbij en kwamen er dingen in mijn gedachten; Ik had zo al eens gedacht dat ik wel eens een bijbelse reis naar Israel wilde maken zodat de bijbelverhalen meer gaan leven, later kwam er ook in me gedachten dat toen ik bij Kom en Zie (gemeente Rotterdam) was geweest zij een avond hebben waar ze spreken over Israel, in me blog gebruikte ik ook zonder erg een voorbeeld van het volk Israel. Eigenlijk kwam Thailand niet eens meer in mijn gedachten en had ik vrede in mijzelf over de keuzen Israel. Ik heb er geen moment over getwijfeld.

Afgelopen donderdag kregen we te horen wie naar welk land gaat. Dit was heel spannend, met wie kom je in de groep (7 personen en 2 staf)en wie zijn de leiders! Het geluk mag ik hebben dat ik in de groep zit met de jongens. We hebben 3 jongens en ze gaan alle naar Israel.

Het is ook heel mooi dat de staf niemand hoefde aan te spreken om nogmaals in gebed te gaan. Omdat er te veel naar een land wilde. Ze hoefde niets meer te doen, alleen presenteren.

Het is mooi om te zien dat iedereen Gods stem heeft verstaan, waar Hij ons wil gebruiken.

Afgelopen maandag hadden we onze eerste outreach groep bijeenkomst en werd er meer verteld. De eerste drie weken zullen we in Jeruzalem verblijven om te acclimatiseren, te zien hoe het land is, bidden wat we mogen gaan doen enz.

Voorlopig is het programma nog niet duidelijk omdat eerst er mailtjes uit moesten voor slaapplekken en hulp en daar moeten we nog reactie op terug krijgen.

Gebed is altijd welkom, bid voor open deuren, goede voorbereidingen, open harten van de mensen daar, dat we als een team sterk mogen zijn. Als je zelf nog gebedspunten heb ga je gang. Alvast bedankt voor het meebidden.

Verder las ik vandaag dat er meerdere aanslagen zijn op Israelische ambassade(s) personeel, bid ook voor bescherming voor deze mensen.

Ik heb er erg veel zin in en ben heel benieuwd wat er me te wachten sta. Ik kan er niet echt een voorstelling van maken. Het is geen Afrika.

Wat ook interessant is, is dat we vier Joodse/Christelijke feesten gaan meemaken. Pesach, Pasen, Pinksteren, week van gezuurde broden.

Als we daar zijn dan is het daar lente en het schijnt dan ook erg mooi te zijn.

Ik kijk er erg naar uit, maar eerst nog meer leren over wie ik mag zijn in Jezus Christus. Onderwerp van deze week. (Identiteit in Christus)

Later deze week zal ik nog proberen om iets te schrijven over vorige weeks onderwerp 'stem van God verstaan'

Reacties

Reacties

Dieuwke

Hoi Jo!
Wat bijzonder!! Spannend zeg!!
Naar Israel dus:) Nou dat wordt vast bijzonder! T'land heeft zoveel te vertellen!
Veel succes en plezier:) Geniet, leer en luister!!
XX D & D

Raymond

Hey Jo!!

Wat onzettend gaaf, Israël!!! Dichter bij de bron kun je volgens mij niet komen. Succes in Letland, veel plezier!!

Groetjes Raymond

Cassandra

Hoi Jolanda,

Is weer te lang geleden dat ik je gemaild heb. Ik heb je belevenissen zitten lezen, prachtig hoor! Dat je dit allemaal mag meemaken is een zegen. Je zit nu in een heel andere wereld voor mijn beleving. En je leest wat af met alle bijbelstudies. Je klinkt ook erg enthousiast, vurig voor God en helemaal op je plek. Ik hoop dat je ook fijne en opbouwende kontakten in de groep mag hebben. En bijzonder dat je outreach reis naar Israel zal gaan. Het land van onze Messias.. Toevallig hadden wij afgelopen zondag een preek, waarbij de feesten in Israel genoemd werden. Het loofhuttenfeest, moet ook heel bijzonder zijn. Iedereen, alle vreemdelingen zijn welkom en worden gastvrij ontvangen. Dagen van feesten met lieve hartelijke mensen. Ik vind het écht heel fijn voor je en heel bijzonder dat je dit avontuur aangaat en God op deze manier wilt dienen. Hij zal je ervoor belonen!
Veel succes ook bij de 1e reis naar Letland. Heel veel sterkte en plezier en bovenal God's zegen bij alles!
Liefs van Cassandra ook namens Martin xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!